Aktuálne udalosti

OTVORENÝ KURZ: HATHA JOGA krok po kroku

29.08.2019

09:00 h

Yoga shala

Jogovňa

OTVORENÝ KURZ: HATHA JOGA krok po kroku udalosť   

Miesto: Banská Bystrica, Slovakia


OTVORENÝ KURZ: HATHA JOGA KROK PO KROKU (12-LEKCIÍ)

23.7. - 29.8. 2019

Prihlasenie: cez rezervačný systém, platba v hotovosti  (jednorázový vstup 7e)


UTORKY a ŠTVRTKY:  09,00 - 10,15 hod- pridaj sa na ktorúkoľvek hodinu 

KURZ pre všetkých, ktorí chcú dosiahnuť dobrý zdravotný stav a kondíciu. Cvičením Hatha jogy ovplyvňujeme tiež činnosť autonómneho vegetatívneho systému, ovládame riadenie emócií, ktoré sú spojené so žľazami s vnútornou sekréciou. Vďaka cvičeniu a dýchaniu sa učíme rozumieť svojmu telu a okoliu.

Jemná Hatha yoga je výborná pre začiatočníkov a mierne pokročilých, pre obe pohlavia a všetky vekové kategórie. Zlepšuje ohybnosť a silu svalov a kĺbov, uľavuje od bolesti chrbta a šije, uvoľňuje stres, redukuje nadbytočný tuk. Okrem jednoduchých a účinných asán hodiny obsahujú aj relaxáciu, dychové a meditačné cvičenia. Tie vás zbavia únavy a prinesú energiu, vnútorný pokoj a rovnováhu.

Dychové cvičenia, bezpečný pohyb, energia, balans. Všetko, čo začiatočník potrebuje získať vo svojej jogovej praxi a preniesť si to aj do bežného života. 

Na kurze sa zameriame na Vikasa Jóga metódu ktorá má korene v Hatha, Hymalájskej Vinyase a taktiež využíva praktiky Taoizmu. Je to metóda založená na univerzálnych pravidlách jogy, čo nám dáva možnosť mať úplnú slobodu od rôznych rutín a navádza na „inteligentný freestyle“ cvičenia. Jóga a život sa neustále rozvíjajú, preto tento systém dovoľuje hlbšie prepojenie s duchovnom a fyzičnom, ktoré nás neustále obklopuje. Kurzové hodiny sú zostavené tak aby sme vytvorili teplo v tele praktizovaním energetickejšej zostavy, pozostávajúcej zo Surya namaskar, stojnými, sediacími, balančnými pozíciami a taktiež pozíciami v predklonoch a záklonoch. Postupne z hodiny na hodinu sa budeme učiť praktizovať zostavu asán, s dôrazom na pohodlie a bezpečnosť pohybu. Dôraz sa bude klásť taktiež na silu dychu, ktorý nám pomáha pri vykonávaní rôznych asán. 

LEKTORKA: ZUZKA

 

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE

Tu sa dozviete, ako sa na lekciu pripraviť.

Doporučuje sa nejesť dve hodiny pred cvičením, v daný deň sa vyhnite korenistým, cesnakovým,  pikantným a mastným jedlám. Avšak necviče nalačno! Ak potrebujete zahnať hlad, pomôžu orechy, sušené ovocie, musli tyčinka… Nepite väčšie množstvo tekutín  cca 15 minút pred cvičením.

Oblečenie by malo byť pohodlné, doporučujeme legíny pre ženy a krátke nohavice pre pánov, bavlnené alebo na jogu určené tričko jemne priliehavého strihu. Cvičí sa naboso, oblečte si na seba len to, v čom chcete cvičiť. Šperky a iné doplnky si odložte v šatni, nedoporučujeme v nich cvičiť kvôli bezpečnosti.

Ženy a dievčatá si upravia vlasy zviazaním do copu, ideálne je upliesť si dva vrkoče. Rozpustené vlasy nie sú vhodné! Počas menštuácie sa nedoporučujú inverzné (obrátené) pozície, no na kurze môžete kľudne ostatné pozície cvičiť.

Nie je vhodné pred hodinou použiť ťažký parfém, skôr jemný deodorant, alebo ľahký aróma olej. 

Podložky na cvičenie sú k dispozícii, je však možné použiť aj vlastnú. Malý uteráčik na tvár a ruky je možné si zapožičať.


Prečítané: 26x